Un client fericit este un client care cumpara mai mult decat un produs, este acel client care „cumpara” o experienta.
Cristina Preda este fondatoarea Preda Publishing, un magazin online care imbina experienta lecturii cu aroma exclusivista a ceaiului de calitate si a ciocolatei rafinate.
In cadrul discutiei noastre live, am avut ocazia sa descoperim mai multe despre povestea din spatele proiectelor Cristinei, despre pasiunea pentru lectura, ciocolata si Franta, dar si despre cum sa construiesti o audienta pentru produsele tale.
Asadar, te invitam sa descoperi mai multe despre importanta brandingului in business, dar si sfaturile Cristinei pentru un business de succes.
De la multinationala la antreprenoriat
Cristina are o experienta extinsa in lucrul cu clientii business.
Dar, dupa 10 ani de activitate in multinationale, si-a dat seama ca isi doreste sa faca un singur lucru: retail.
„Mi-am dat seama ca, de fapt, as vrea sa lucrez in zona de retail, si ca mi s-ar parea foarte frumos sa reusesc sa fac ceva care sa se adreseze consumatorului final”, ne spune Cristina.
Atunci cand te adresezi unei companii, comunicarea si procesul de vanzare sunt destul de anevoioase si complicate. La polul opus, in retail, traseul catre client si comunicarea directa cu acesta este mai facila, mai palpabila.
„E ca o relatie de familie, vorbesti direct cu consumatorul final. Si asta mi s-a parut intotdeauna fascinant”, ne mai spune Cristina.
Cand pasiunea se transforma in idee de business
Este deja cunoscut faptul ca un business de succes, indiferent de nisa, are nevoie de multa implicare si pasiune.
Pentru Cristina a fost un proces destul de simplu pentru a-si pune dorinta in aplicare.
Pasionata de lectura, dar si inarmata cu dorinta de a face ceva diferit si de a aduce ceva nou pe piata de carte din Romania, Cristina a deschis prima editura de sport din tara.
Proiectul a fost unul ambitios deoarece, asa cum mentioneaza si Cristina, nu exista la acel moment o audienta formata pe acest segment. Desi nu intentiona sa deschida un magazin, o calatorie la Paris a schimbat totul.
„Mi-am dat seama ca exista o anumita categorie de oameni care nu sunt adresati de nimeni, nu sunt targetati de nimeni. Pe zona de carte nu stiam sa fie nicio colectie macar a unei edituri care sa se adreseze acestor oameni, care sunt foarte ofertanti”, ne spune Cristina.
Prima carte pe care Cristina a publicat-o in Romania a fost Born to Run (Nascuti pentru a alerga) de Christopher McDougall, o carte fenomen la care Cristina revine cu mult drag chiar si acum.
Astfel a aparut primul magazin.
Magazinul s-a bucurat de succes, iar acest lucru a fost un catalizator bun care a motivat-o pe Cristina sa exploreze mai mult zona de branding.
„Mi-am dat seama ca ar trebui sa vin cu ceva nou. Si m-am gandit sa nu mai promovez cartea ca produs, ci ca experienta. Pentru mine e un ritual in sine. Mie imi place sa-mi pregatesc sesiunile de citit ca pe o sesiune la SPA. Un rasfat pe care ti-l dai tu tie. M-am gandit sa ofer aceeasi experienta clientilor mei”, ne spune Cristina.
Deci, ce lipsea din tabloul unei sesiuni de lectura? Ciocolata si ceaiul.
Aceasta strategie a prins foarte bine la public, iar Cristina a inteles ca Preda Publishing devine o zona usor aglomerata.
Astfel, pe la inceputul anului 2020, aceasta lanseaza cel de-al doilea magazin, Bonjour Choco, care se adreseaza in special femeilor in cautarea unor momente unice, dulci si rafinate.
Intreg interviul prezentat de goMAG.ro , il puteti citi AICI, accesand goMAG.ro