Trucuri pentru a reduce anxietatea pe timpul pandemiei

Anxietatea este o emotie utila atunci cand se manifesta ca urmare a declansarii fricii in forul nostru interior atunci cand suntem in pericol.

Insa, de cele mai multe ori, in conditii normale de trai, anxietatea este inutila.

Odata cu izbucnirea pandemiei de Covid-19, principalele emotii primare resimtite de oameni au fost frica, furia si, apoi, tristetea. Anxietatea a urmat ca emotie care ne-a insotit zi de zi mai ales in perioada starii de urgenta.

Astfel, a trebuit sa ne adaptam comportamentul si sa ne asiguram ca suntem in siguranta si sa evitam pericolul imbolnavirii. La fiecare iesire din casa, trebuie sa ne asiguram ca am luat toate obiectele necesare precum masca de protectie, dezinfectantul, servetelele umede, servetelele uscate si manusile.

Desi este o emotie utila care ne ajuta sa ne reamintim frecvent ca trebuie sa ne spalam pe maini si sa nu ne atingem fata, anxietatea poate deveni daunatoare, provocand stari neplacute, frustrare si chiar stari depresive.

Pentru a nu cadea in capcana ingrijorarii excesive, venim catre tine cu cateva recomandari usor de implementat care te vor ajuta sa reduci anxietatea pe care o resimti in aceasta perioada plina de incertitudine.

1. Fii activ: stabileste-ti obiective, planifica si actioneaza

Activitatea productiva este „antidotul” impotriva anxietatii. Atunci cand lucrezi la indeplinirea unor obiective importante pentru tine, satisfactia de a fi terminat ceva vine la pachet cu emotii pozitive precum bucuria si sentimentul de implinire si multumire de sine.

Pe langa job-ul principal, activitati precum gradinaritul, rearanjarea obiectelor in casa, zugravitul sau reconditionarea mobilierului sunt extrem de benefice pentru reconectarea cu tine insuti.

Actiunile tale ar trebui directionate si catre a cunoaste virusul si boala pe care o provoaca. Astfel, stiind mai multe, devii puternic in lupta cu teama ta cea mai mare si anxietatea provocata de ea.

De exemplu, atunci cand faci cumparaturi de produse de protectie si igiena, faci deja un pas catre reducerea anxietatii. Daca te informezi si alegi produse de calitate care te protejeaza in mod corespunzator, precum mastile certificate, atunci sentimentul de a fi capabil sa depasesti cu bine aceasta perioada creste in intensitate.

2. Evista sursele nesigure de informare

Website-uri cu continut fals, de natura conspirationista au aparut pe timpul starii de urgenta si, apoi, au fost inchise de autoritati, nu doar in Romania, ci si la nivelul intregii lumi. Informeaza-te doar din surse sigure si incearca sa eviti expunerea la stiri negative zilnic.

Evita sa verifici mai mult de o data pe zi statistici precum evolutia numarului de imbolnaviri si decese sau alte astfel de cifre pe care nu trebuie sa le cunosti decat daca trebuie sa lucrezi in domeniul guvernamental sau in cel sanitar.

3. Traieste in prezent

Desi poate suna ca un cliseu specific spiritualitatii New Age, capcitatea de a trai in prezent este cu adevarat benefica, daca nu chiar singurul mod sanatos de a trai din punct de vedere psihic.

A trai in prezent inseamna sa te raportezi la realitatea de aici si de acum, cu emotiile care apar in legatura cu situatia din prezent. Spre deosebire de a aduce emotii din trecut, pe care le asociezi cu experiente care te-au facut sa suferi, a trai in prezent inseamna sa judeci lucrurile care apar in realitatea ta de acum cu mintea limpede.

Pentru a exersa starea de mindfulness, poti practia yoga, o forma de miscare pentru intregul corp, care iti linisteste mintea si care te invata sa respiri corect. Printr-o respiratie corecta, organismul tau se umple de oxigen, iar mintea se calmeaza, fiind capabila sa nu mai hraneasca sirul continuu de ganduri care sar de la unul la altul fara vreun scop anume.

4. Ai grija de corpul tau

Un stil de viata echilibrat nu a fost nicicand mai important ca in aceasta perioada. Aisgura-te ca dormi suficient, undeva intre 7 si 8 ore pe noapte, dar si ca te hranesti corespunzator, avand o dieta variata si echilibrata. Dieta mediteraneana poate fi o varianta foarte buna pentru aceasta vara, pentru ca include foarte multe legume si fructe, extrem de benefice sanatatii.

Pe langa dieta si somn, este foarte important sa practici exercitii fizice, chiar cu o frecventa zilnica. Nu este obligatoriu sa faci un antrenament de o ora pe zi, dar cateva miscari de incalzire sau de stretching ale corpului dimineata timp de 10 minute si/sau o plimbare seara pot face diferenta intre o stare de spirit buna si una plina de frustrare si iritabilitate.

In final, chiar daca iti faci griji cu privire la contactul cu alti oameni, nu te opri din a te intalni cu persoanele importante din viata ta. Parintii, fratii, copiii si oricine iti este drag te va ajuta sa mergi mai departe cu bine.

De asemenea, si prietenii apropiati sunt importanti si ar trebui tinuti aproape. Respectand masurile de siguranta mentionate si avand grija de tine in mod constant, intalnirile cu oamenii dragi vor decurge bine si te vor ajuta sa iti mentii starea de sanatate psihica la un nivel optim.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
goCHAT
gofmstudio
astăzi începând cu ora 21:00 la goFM.ro aveți o nouă ediție din City BEAT cu Florin OTROCOL
gofmstudio
asteptam mesajele dumneavoastra si prin WhatsApp la 0736.044.055
gofmstudio
in aceasta saptamana, "VINTAGE NIGHT CAFFE" se va difuza de la orele 21 pana la ora 4 a diminetii, urmat de "goMORNING" de la 5 la 9 cu Dana Daba, Daniela Sommer si Laurentiu S. Lup
gofmstudio
urmeaza la goFM.ro o noua informatie interesanta.
gofmstudio
Nomofobia – dependenţa de telefonul mobil
gofmstudio
ANUNT IMPORTANT: Emisia programelor din cadrul goNEWS GROUP RO & DE va fi intrerupta in aceasta seara incepand cu ora 21:30 pentru o perioada de maxim 15 min., intrucat vor incepe probele de emisie video ce se pot urmari si pe portalul partener HEDEX.tv Va multumim pentru intelegere.
Ghiță
Ghiță is back
Ghiță
Ghita + Muzica Gofm = LOVE
Mircea Pop
🤝🤝
gofmstudio
te salutam Mircea POP si bun venit in goFM.ro
gofmstudio
urmariti in aceste momente "CITY BEAT" cu Florin OTROCOL.
Customize
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go A TUTTI
  • cover
    goLOUNGE
  • cover
    goSPACE (NEW !!!)
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)
  • cover
    TESTE - goFM ALBA IULIA
  • cover
    TESTE - goFM Câmpulung Muscel
  • cover
    TESTE - goFM Făgăraş
  • cover
    TESTE - goFM Constanţa
  • cover
    TESTE - goFM Iaşi