În câte țări mărcile auto sunt considerate deosebit de dorite? Dacă ne luăm după interogările de căutare pe Google, există o mare surpriză mai presus de toate.
Mașini italiene de vis, mașini electrice de succes de la Tesla – despre ce mărci auto își doresc utilizatorii cele mai multe informații pe internet? Răspunsul este aproape de a da de gândit: La fel ca în anul precedent, Toyota a rămas în 2022 cea mai căutată marcă auto la nivel mondial pe internet. Acest lucru reiese din cea mai recentă ediție a clasamentului “Cele mai căutate mașini” realizat de portalul australian de comparație “Compare the Market”: În 69 din cele 155 de țări analizate, cel mai mare producător de automobile din lume s-a clasat, de asemenea, pe primul loc în topul celor mai căutate mărci și chiar și-a extins avansul față de anii precedenți – în anul precedent, 47 de țări au fost suficiente pentru a câștiga căutarea.
La fel ca în anul precedent, BMW s-a clasat pe locul al doilea, conform analizei datelor Google Trends, de asemenea cu o tendință ascendentă: bavarezii au fost cea mai căutată marcă auto în 36 de țări, față de 29 de țări cu un an înainte. Mercedes a rămas pe locul al treilea, dar a scăzut în clasamentul pe țări: în loc de 23 de țări, compania din Stuttgart s-a clasat pe primul loc doar în zece.
Toyota devansează BMW – iar Jeep câștigă doar în Buthan
Audi și Kia vin din urmă cu nouă țări fiecare în rândul celor care caută pe Google, iar Ford și Hyundai cu patru țări fiecare. În total, 16 mărci auto s-au impus ca fiind cea mai căutată marcă auto în cel puțin o țară din lume. Peugeot a fost numărul unu în Guyana Franceză, Suzuki în Pakistan, Jeep în Buthan, Lexus în Oman și Fiat în Brazilia.
Faptul că Tesla nu apare deloc este una dintre marile surprize ale acestui clasament: anul trecut, pionierul mașinilor electrice câștigase totuși în cinci țări, dar în prezent îi este suficient doar pentru locul trei în Buthan, Guineea Franceză și Togo. Rolls-Royce, Renault și Mazda au avut o soartă similară. (Cu materiale de la SP-X)