Sunt ceea ce îmi place

Un simț al esteticii, dragostea de artă, gustul în muzică: toate acestea fac parte din identitate. Prin urmare, oricine descoperă o nouă pasiune se simte adesea ca o altă persoană.

Imaginați-vă dacă gustul dvs. pentru muzică s-a schimbat dramatic. Îți plăceau simfoniile și sonatele clasice, dar recent ai ascultat hip hop. Ai fi în continuare aceeași persoană atunci? Cât de mult te-ai fi schimbat?

Considerabil! Aceasta a fost judecata majoritară a aproximativ 1.300 de adulți când li s-au prezentat scenarii ipotetice similare de către o echipă de cercetători de la Universitatea Humboldt din Berlin. După cum raportează grupul din jurul filosofului Joerg Fingerhut în Frontiers in Psychology, respondenții nu mai simțeau că în medie erau aceeași persoană. Concluzia cercetătorilor: „Preferințele noastre estetice formează o componentă centrală a identității noastre”.

În seria de teste cu mai multi intervievati, echipa condusă de Fingerhut a comparat cât de serios ar fi perceput subiecții testului diferite schimbări în preferințele lor. Ei au apreciat schimbarea de la clasic la hip-hop la fel de importantă ca o nouă afiliere religioasă și mai importantă decât, de exemplu, preferințele alimentare. Ideea unei noi pasiuni pentru abstract în loc de artă tradițională a avut un impact la fel de puternic. Dar depinde și de diferența dintre stiluri: de exemplu, rock-ul și pop-ul erau apropiate, clasice și hip-hop departe. Această „distanță estetică” între preferințele modificate a fost strâns legată de măsura în care identitatea percepută s-a schimbat odată cu ele.

Subiecții de testare au considerat că cea mai mare schimbare dintre scenariile testate a fost dezvoltarea de la a fi un montator de artă la un iubitor de artă. În cazul noilor interese de agrement, de exemplu, dacă un fost excursionist a mers brusc cu drumeții cu entuziasm, efectul a fost destul de mic. Nu a contat dacă a fost vorba de preferințe pasive sau active, cum ar fi ascultarea de muzică sau muzica dvs., relatează Joerg Fingerhut și colegii săi. „Preocuparea pentru estetică, nu activitatea asociată, determină judecata identității.”

Dar de ce sunt legate preferințele culturale? „Poate că dragostea de artă nu izvorăște doar din farmecul caracteristicilor sale intrinseci”, speculează autorii studiului, „ci face și o declarație despre propriul eu.” De exemplu, preferințele ar putea semnala dacă cineva împărtășește aceeași identitate culturală și astfel unui grup aparțin unor persoane cu aceeași idee.

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goFM 90,4 FM
  • cover
    goREBEL
  • cover
    MARLENE Radio
  • cover
    goSPACE
  • cover
    goCAFE
  • cover
    goROCK
  • cover
    goBEACH
  • cover
    goFRESH
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go SCHLAGER
  • cover
    goTRAFFIC (teste)
  • cover
    goDREAM - IN CURAND
  • Sweet FM