Proteinele din cânepă: beneficii și utilizare

Proteina de cânepă provine din planta de canabis și este o sursă excelentă de proteine ​​pe bază de plante. Nu conține THC (tetrahydrocannabinol), compusul psihoactiv găsit în marijuana. Este o plantă foarte durabilă, care poate crește într-o varietate de climate, iar diferitele părți ale plantei pot fi folosite în multe moduri.

Istoria arată că semințele de cânepă ca sursă de hrană datează de mii de ani. Documentele arată că cânepa a fost o sursă importantă de proteine, fibre și medicamente în Marea Mediterană, Egipt și Maroc multe secole î.Hr.

Poți mânca semințele de cânepă în două moduri: cu cojile îndepărtate sau sub formă de pudră făcută din semințe măcinate. Ambele moduri oferă o sursă excelentă de nutriție și multe beneficii pentru sănătate. Indiferent dacă ai deja o dietă pe bază de plante sau nu, proteina din cânepă poate deveni o bază excelentă în dieta ta.

Beneficii pentru sănătate

Există mai multe beneficii pentru sănătate ale proteinei de cânepă, motiv pentru care oamenii o mănâncă de mii de ani. Iată câteva dintre beneficiile de top atât ale semințelor de cânepă, cât și ale pulberii proteice de cânepă:

Sursă dietetică de proteine

Dacă încerci să scazi aportul de carne, poți încerca să încorporezi produse din cânepă în dieta ta. Aproximativ 25% din fiecare sămânță de cânepă este proteine, iar semințele sunt destul de sărace în grăsimi.

Consumul de proteine ​​slabe stimulează metabolismul, beneficiază digestia și promovează masa corporală slabă. Proteina de cânepă nu conține colesterol sau grăsimi saturate, spre deosebire de multe surse de proteine ​​animale. Trei linguri de pudră de proteine ​​​​de cânepă conțin aproximativ 90 de calorii și 3 grame de grăsime în timp ce sunt ambalate în 15 grame de proteine.

Mulți aminoacizi

Corpul uman are nevoie de 22 de aminoacizi pentru a funcționa corect. Aminoacizii sunt folosiți de creier pentru a construi proteine. Corpul primește aminoacizi din alimente, de obicei din produse de origine animală, cum ar fi carnea, laptele și ouăle.

Cu toate acestea, produsele din cânepă conțin toți aminoacizii necesari pentru a ajuta la repararea celulelor musculare, pentru a regla sistemul nervos și pentru a regla funcția creierului. Acest lucru le face un înlocuitor excelent pentru produsele de origine animală, mai ales că organismul nu poate produce mulți dintre acești acizi singur.

Poate preveni bolile cardiovasculare și cancerul

Atât pudra de proteine ​​​​de cânepă, cât și semințele de cânepă sunt bogate în acizi grași omega-3 și omega-6. Acești acizi grași esențiali ajută la menținerea sănătății cardiovasculare. Protejează inima, ajută la menținerea masei corporale slabe și la menținerea funcției creierului.

Datorită acestor acizi grași esențiali, unul dintre cele mai importante beneficii ale proteinei de cânepă este că poate ajuta la scăderea riscului de boli cardiovasculare, cancer, hipertensiune arterială și colesterol ridicat. Cânepa conține tocoferoli sau compuși care ajută în mod natural la scăderea riscului de boli cardiovasculare. Proprietățile naturale ale produselor din cânepă ajută și la promovarea activității antioxidante în organism.

Produsele din cânepă au, de asemenea, niveluri ridicate de grăsimi polinesaturate care susțin sănătatea inimii. Fac acest lucru prin prevenirea blocării arterelor și scăderea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale. Grăsimile polinesaturate pot fi benefice și după un eveniment cardiac, deoarece acționează pentru a proteja inima.

Vitamine și minerale

Un alt beneficiu pentru sănătate al proteinei de cânepă este că este o sursă naturală de multe vitamine și minerale importante de care corpul tău are nevoie pentru a rămâne sănătos. În special, produsele din cânepă sunt surse bune de fier, magneziu și mangan. Aceste minerale ajută la menținerea mai multor părți ale corpului dumneavoastră să funcționeze corect, în plus față de prevenirea îmbolnăvirilor și bolilor.

Semințele de cânepă și pudra proteică de cânepă conțin, de asemenea, o doză sănătoasă de potasiu, care ajută la echilibrarea apei și a electroliților din organism. Trei linguri de semințe de cânepă conțin aproximativ 370 de miligrame de potasiu, care este de două ori mai mult decât veți obține din alte surse, cum ar fi spanacul și portocalele.

Cantități și doze

Există multe moduri prin care puteți include produse din cânepă în dietă. O porție standard de semințe de cânepă sau pudră de proteine ​​​​de cânepă este de aproximativ 3 linguri sau 30 de grame. Puteți adăuga semințele în salată, cereale, produse de copt, supe crem sau boluri pentru smoothie.

Pudra de proteine ​​​​de cânepă este o alegere bună dacă ești fan al smoothie-urilor. Se amestecă bine și este o sursă excelentă de proteine ​​vegane dacă cauți un impuls înainte sau după antrenament. De asemenea, puteți amesteca pudra în iaurt sau boluri pentru smoothie, adăugând și alte seminte, fructe sau pomușoare.

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

  • Trending

    Simplificarea logo-urilor

    Multe mărci urmează tendința de a-și simplifica logo-urile. Dar are vreun sens? Oferim o perspectivă și prezentăm mărcile pentru care tendința funcționează bine – și pentru care nu a funcționat atât de bine. Este pur și simplu cel mai bun? Bazându-ne în mare parte pe marea Tina Turner, analizăm unul dintre cele mai importante elemente […] More

    Read More

  • Gazele naturale: efectul climatic al arderii în flacără este subestimat

    “Arderea în flacără” eliberează de cinci ori mai mult metan decât cel estimat de industrie. Emisii subestimate: Cu doar câteva săptămâni în urmă, a apărut pe prima pagină a ziarelor o creștere a arderii gazelor naturale la uzinele rusești. Acum, un studiu arată că această “ardere”, care este larg răspândită în industria petrolului și a […] More

    Read More

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goFRESH - din 22 decembrie 2022
  • cover
    goFM 90,4 FM
  • cover
    goREBEL
  • cover
    MARLENE Radio (NEW)
  • cover
    goSPACE
  • cover
    goCAFE
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go SCHLAGER
  • cover
    goTRAFFIC (teste)