Din cauza temperaturilor foarte scăzute înregistrate în prezent în unele părți ale Americii de Nord, există tot mai multe rapoarte de la șoferii Tesla care spun că noua pompă de căldură de pe Model 3 și Model Y creează probleme foarte mari. Problema a existat deja anul trecut și se presupune că a fost rezolvată – acum producătorul de automobile electrice caută febril o soluție.
America de Nord se confruntă în prezent cu un val de frig: În unele părți din Canada și SUA se înregistrează de câteva zile temperaturi extrem de scăzute, uneori sub -40 °C. În acest context, există tot mai multe rapoarte despre șoferi Tesla ale căror sisteme de încălzire au cedat în timpul condusului, uneori ducând la scenarii periculoase – relatează EFAHRER.com.
Defecțiunile se referă la vehiculele Model 3 și Model Y, care au fost livrate de la începutul anului trecut cu o pompă de căldură eficientă din punct de vedere energetic pentru încălzirea și răcirea habitaclului. Anul trecut au fost deja raportate defecțiuni ale pompelor de căldură. La momentul respectiv, Tesla a lansat o actualizare over-the-air pentru vehiculele sale, declarând că defecțiunea a fost remediată. Cu toate acestea, rapoartele care au reapărut acum arată că problema pare să existe în continuare.
Membrii unui forum Tesla au vorbit cu tehnicienii responsabili.
Potrivit Tesla, vina nu este că temperaturile sunt prea scăzute pentru pompa de căldură. Producătorul de automobile electrice a echipat componenta cu un “sistem cu dublă buclă”, un fel de circuit dublu care ar trebui să fie capabil să încălzească aerul ambiant în mod adecvat chiar și la temperaturi foarte scăzute.

Forumul Tesla Tesla Owners Online a pregătit o explicație pe platforma de mesaje scurte Twitter:
“Informații despre problemele legate de pompele de căldură cu care se confruntă unii în condiții de frig extrem. De la Saskatchewan Tesla Owners Club: Tocmai am primit niște vești și informații foarte încurajatoare despre sistemul de climatizare de la tehnicianul nostru extraordinar de la Tesla Saskatoon, atunci când am lăsat modelul nostru Model 3 2022 în această dimineață.
Am vrut să împărtășesc informațiile pentru a-i ajuta pe alții: Tesla ia foarte în serios această problemă a încălzirii pe vreme rece – sunt foarte preocupați de siguranța șoferilor, așa că această problemă este cu siguranță o prioritate.
Inginerul se află într-un chat de grup cu inginerii din Fremont și Alaska și a lucrat direct cu aceștia în ultimele săptămâni pentru a rezolva această problemă. Toți lucrează împreună și, acolo unde este necesar, unele piese de vehicule […] sunt chiar trimise în California pentru a putea afla ce se întâmplă.
Aș dori, de asemenea, să aud de ce o actualizare de software pentru toți proprietarii de Y/3 ar trebui să aibă un impact mare imediat (actualizarea este în lucru acum, finalizarea este necunoscută, dar cât mai curând posibil):
1) Sistemul pompei de căldură poate funcționa foarte bine la temperaturi sub -30 °C, deoarece există două circuite care utilizează compresia și expansiunea agentului frigorific (din lichid în gaz în lichid). Aceste circuite pot genera căldură chiar și în condiții de frig extrem. Echipa din Alaska a testat acest lucru în condiții de frig extrem și funcționează. Așadar, în principiu, pompa de căldură poate funcționa și va funcționa în climatul nostru.
2) Una dintre cauzele observate ale unei defecțiuni de încălzire diagnosticate este că clapeta de admisie a aerului din față îngheață și aerul rece este suflat în sistem atunci când se circulă pe autostradă, ceea ce face ca sistemul de pompă de căldură să nu funcționeze corect. Aerul rece trece pe lângă un senzor care anunță sistemul de încălzire și ventilație că este pe cale să cedeze, după care apare celebra eroare și compresorul încetează pur și simplu să mai funcționeze.
Una dintre opțiunile pe care le oferă software-ul este aceea de a menține compresorul/sistemul în funcțiune chiar dacă clapeta nu funcționează corect. Și, bineînțeles, încercând să ne dăm seama cum să prevenim ca acest lucru să se întâmple în primul rând. Tehnicianul a recomandat să vă asigurați că grila neagră din partea din față a vehiculului este curată și liberă, deoarece acolo se poate acumula zăpadă/gheață, ceea ce face ca clapeta să nu se deschidă/închidă corespunzător.”
CEO-ul Tesla, Elon Musk, pare de asemenea mulțumit de aceste explicații și a comentat postările cu “Minunată explicație!”.