„Elise” de Beethoven a fost numele Theresei Malfatti, transcris greșit

Se pare că melodia atrăgătoare a pianului nu a fost dedicată celebrei Elise pe care Beethoven o admira. Numită „Bagatelle nr. 25 în minor”, ​​până în ziua de astăzi, ea este una dintre cele mai populare compoziții scrise ale lui Beethoven și este cimentată ca un standard pentru pian pentru toți cei care vor să învețe să cânte la pian. Originea, povestea și cui i-a fost dedicată, este încă un mister, pe care, împreună cu documentariștii goFM și goNEWS, încercăm să-l descifrăm pe scurt.

Născut la Bonn, Germania (Electoratul din Köln, un principat al Sfântului Imperiu Roman), la 17 decembrie 1770, Ludwig van Beethoven credea în mod ciudat că s-a născut doi ani mai târziu, chiar cu documente dovedite care atestă că s-a născut în anul respectiv.

Scrisul lui Beethoven – Foto: beethoven.de

Compozitorul și-a arătat talentele muzicale extraordinare la o vârstă fragedă, predat riguros de tatăl său violent, alcoolic, Johann, și de compozitorul Christian Gottlob Neefe. Dar, principala sa sursă de educație a fost bunicul său, geniul muzical și numele său de Ludwig primit în onoarea acestuia.

Și-a început studiile muzicale la vârsta de 21 de ani la Viena, împreună cu faimosul compozitor Joseph Haydn. El și-a câștigat reputația printre colegii clasiciști și romantiști ca maestru pianist și a fost adeptul improvizației. Inovator pentru contribuțiile sale muzicale mai presus de toate, el a împins granițele muzicii, arătând noi modalități, tehnici și combinații care au deschis calea către noi mișcări artistice din secolul al XVIII-lea.

Foto: art-prints-on-demand.com
Ludwig van Beethoven (botezat pe 17 decembrie 1770 – 26 martie 1827).
Detaliu cu un portret din 1804 de Joseph Willibrord Mähler.
Pictura îl înfățișează Beethoven cu o lirică-chitară.

Din păcate, auzul său a început să se agraveze în cei 30 de ani, o soartă mai rea decât moartea pentru marele muzician. De-a lungul vieții, va încerca să ascundă acest handicap, dar va crește repede amar și antisocial din cauza lui, adesea cu izbucniri violente.

Prietenii și cunoscuții săi, au afirmat că avea o personalitate veselă în copilăria sa. Personajul său s-ar schimba în mod restrâns de la o conduită prietenoasă la un grup total, cel mai probabil din cauza incapacității sale inteligibile de a face față surdității.

Renunțând la studii în 1811 din motive evidente, a continuat să compună muzică excelentă. Multe dintre compozițiile și lucrările sale cele mai admirate sunt, surprinzător, din ultimii ani din viața lui Beethoven, când se lupta cu hipoacuzia. Este un miracol într-adevăr, cum Beethoven a continuat să compună, în ciuda gravității medicale.

Portret Ludwig van Beethoven  în 1820

Beethoven avea o ortografie și o scriere de mână foarte proastă, iar unele cercetări au arătat că ar fi putut suferi de o dislexie ușoară. Acesta poate fi principalul vinovat din spatele marii comunicări greșite despre opera „Für Elise”. Partitura a fost publicată la 40 de ani de la moartea sa în 1867, iar descoperitorul lucrării, Ludwig Nohl, a confirmat că piesa era datată 27 aprilie 1810. Manuscrisul original a fost pierdut.

Aceasta înseamnă că versiunea pe care o auzim astăzi a fost transcrisă și rescrisă de Ludwig Nohl, deci pot exista unele detalii modificate ale partiturii. Scrisul de mână al lui Beethoven a fost gre de descifrat și aproape imposibil de citit, fără îndoială, reflectând caracterul său neliniștit și dificil. A fost o sarcină descurajantă pentru transcriptor să copieze aceleași note, cu atât mai puțin scrisorile.

Există afirmații puternice potrivit cărora identitatea operei „Elisei” a fost de fapt Therese Malfatti von Rohrenback zu Dezza, studentă și prietenă a lui Beethoven. Povestea spune că el s-a îndrăgostit de ea și i-a propus să se căsătorească în 1810 (adăugându-se în mod convenabil data posibilei cununii), dar ea a respins propunerea. Ulterior s-a căsătorit cu un nobil înstărit, Wilhelm von Drossdik în 1861.

Scrisoarea lui Beethoven din 1801 către dragul său prieten Franz Wegeler definește și eliberează lupta sa: „Trebuie să mărturisesc că duc o viață mizerabilă. De aproape doi ani am încetat să mai particip la orice întâlnire socială, doar pentru că mi se pare imposibil să le spun oamenilor, că sunt surd. Dacă aș avea vreo altă profesie, aș putea să fac față infirmității mele; dar în profesia mea, este un handicap teribil ”.

Elisabeth Röckel (1793 – 1883) cântăreață de operă soprană. Al doilea „candidat” apropiat pentru identitatea Elisei. Era prietenă cu Beethoven, dar nu există dovezi care să susțină teoria.

Beethoven a fost aproape să se sinucidă și au fost multe strigate de ajutor pe care le exprima în scrisorile prietenului său Franz Wegeler. A murit din cauza cirozei posthepatitice a ficatului la 26 martie 1827. Niciun alt compozitor nu a reușit să contribuie într-un fel la muzica umanității. Beethoven nu s-a căsătorit niciodată și nu a avut copii, deși moștenirea sa este fără îndoială imortalizată pentru toată omenirea.

Echivalentul unei asemenea fapte, de a lucra neobosit și de a compune cu o mare rezistență, poate fi cel al opusului magnific al lui John Milton, „Paradisul pierdut”. Milton era orb când a scris, în timp ce el dicta tot ce îi venea în minte prietenilor apropiați și familiei, care, ulterior transcriau.

Abnegația neobosită pe care Beethoven a avut-o, este un exemplu strălucitor de angajament, care împinge chiar granițele spiritului uman de a continua, în ciuda obstacolelor incrâncenante. Nu numai că Beethoven este amintit pentru simfoniile sale strălucitoare, piesele, operele și sonatele, dar este un far al perseverenței și al puterii sale de voință.

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goREBEL
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goCAFE (NEW RADIO)
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go SCHLAGER (NEW RADIO)
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)