Corona: Cât de mare este riscul în mașină?

Când vine vorba de aerisirea mașinii, depinde foarte mult de cum se face, deoarece unii curenți de aer pot încuraja infecția în loc să o reducă. În consecință, aerosolii din vehicule s-au răspândit surprinzător din spate în față. Drept urmare, șoferul tinde să fie expus unui risc mai mare de infecție decât un pasager – mai ales dacă geamul din fața sa este închis.

Coronavirusul SARS-CoV-2 se transmite în principal prin picăturile produse la respirație, vorbire, tuse sau strănut. Cu toate acestea, în timp ce picăturile mai mari se scufundă rapid la sol, aerosolii – picături mici plutitoare – pot rămâne în aer ore în șir în cazuri extreme. Problema: Contagiunea prin aerosoli infecțioși nu poate fi prevenită complet chiar și cu protecția gurii și a nasului. Prin urmare, rămânerea în camere interioare insuficient ventilate cu umiditate redusă devine rapid un risc.

Oamenii de știință care lucrează cu Varghese Mathai de la Universitatea Massachusetts din Amherst au examinat acum riscul de infecție la conducere. Au vrut să afle cum circulă curenții de aer din interiorul vehiculului în diferite scenarii de ventilație și cum influențează riscul transmiterii agenților patogeni.

Pentru a face acest lucru, cercetătorii au folosit modele computerizate pentru a simula interiorul unei mașini mici care circulă cu aproximativ 80 de kilometri pe oră. Vehiculul era ocupat de două persoane: șoferul și un pasager care stăteau diagonal în spatele lui pe bancheta din spate. În simulare, ocupanții au deschis fie patru, trei, fie două ferestre opuse sau diagonale. În ultimul scenariu, tocmai au pornit aerul condiționat.

Așa cum era de așteptat, cu cât mai multe geamuri au fost deschise, cu atât este mai mic riscul de infecție. „Cel mai bun scenariu pe care l-am găsit a fost să avem toate cele patru ferestre deschise. Dar chiar și a avea una sau două ferestre deschise a fost mult mai bine decât să le ținem pe toate închise ”, au spus cercetătorii. Conducerea autovehiculului cu ferestrele închise și aerul condiționat sau încălzirea pornită este cu siguranță cel mai prost scenariu conform simulărilor lor.

Interesant, însă: contrar credinței populare, aerul din mașină nu merge din față în spate pe bancheta din spate. În schimb, simulările au arătat că presiunea aerului tinde să fie mai mare în spate cu patru geamuri deschise decât în ​​față. Ca urmare, aerul proaspăt intră în vehicul prin geamurile din spate și iese prin geamurile din față.

Cu patru ferestre deschise, acest lucru creează doi curenți laterali, care, totuși, rămân în mare parte separati unul de celălalt. Pentru ocupanți, acest lucru înseamnă că, dacă stau pe diferite părți ale mașinii, cu patru geamuri deschise, foarte puțini aerosoli pot ajunge de la unul la altul. Șoferul este expus unui risc ușor mai mare decât pasagerul datorită mișcării aerului.

Riscul șoferului

Acest lucru este diferit de îndată ce ocupanții închid o fereastră. Apoi, cele două fluxuri de aer separate nu mai pot apărea și aerul se amestecă mai puternic, așa cum au arătat simulările. Ca rezultat, în mod semnificativ mai mulți aerosoli ajung în față de la pasager la șofer. Datorită schimbului de aer redus, aceștia rămân, de asemenea, mai mult timp în mașină.

Riscul pentru șofer depinde, de asemenea, de alegerea ferestrei.

Riscul de infecție pentru șofer crește dacă ferestrele sunt deschise chiar lângă pasagerul așezat într-un unghi în spatele său. Este mai favorabil dacă ambii ocupanți închid fereastra de lângă ei și deschid fereastra opusă.

„Când geamurile sunt deschise pentru ocupanți, se creează un curent care intră în mașină în spatele șoferului, curge peste cabină în spatele pasagerului și apoi iese prin geamul din față pe partea pasagerului”, explică colegul Mathais, Kenny Breuer.

Nu există înlocuitor pentru protecția gurii și nasului

Aceste rezultate sugerează că riscul de infecție la conducerea unei mașini poate fi redus prin păstrarea distanței dintre ocupanți și alegerea ferestrelor deschise. Cu toate acestea, oamenii de știință spun că acest lucru nu se aplică neapărat mașinilor cu luminatoare, în camioane sau în camionete. În plus, vânturile încrucișate puternice sau viteza mai mare ar putea afecta curenții.

Geamurile deschise nu sunt, prin urmare, un substitut pentru purtarea unei măști de față în mașină. În concluzie, Mathai și echipa sa subliniază că există întotdeauna un risc de infecție în vehicule și că a nu lua un taxi este, așa cum era de așteptat, cel mai sigur mod de a preveni infecțiile cu viruși precum coronavirusul SARS-CoV-2

(Science Advances, 2020, doi: 10.1126 / sciadv.abe0166)

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
goCHAT
gofmstudio
astăzi începând cu ora 21:00 la goFM.ro aveți o nouă ediție din City BEAT cu Florin OTROCOL
gofmstudio
asteptam mesajele dumneavoastra si prin WhatsApp la 0736.044.055
gofmstudio
in aceasta saptamana, "VINTAGE NIGHT CAFFE" se va difuza de la orele 21 pana la ora 4 a diminetii, urmat de "goMORNING" de la 5 la 9 cu Dana Daba, Daniela Sommer si Laurentiu S. Lup
gofmstudio
urmeaza la goFM.ro o noua informatie interesanta.
gofmstudio
Nomofobia – dependenţa de telefonul mobil
gofmstudio
ANUNT IMPORTANT: Emisia programelor din cadrul goNEWS GROUP RO & DE va fi intrerupta in aceasta seara incepand cu ora 21:30 pentru o perioada de maxim 15 min., intrucat vor incepe probele de emisie video ce se pot urmari si pe portalul partener HEDEX.tv Va multumim pentru intelegere.
Ghiță
Ghiță is back
Ghiță
Ghita + Muzica Gofm = LOVE
Mircea Pop
🤝🤝
gofmstudio
te salutam Mircea POP si bun venit in goFM.ro
gofmstudio
urmariti in aceste momente "CITY BEAT" cu Florin OTROCOL.
Customize
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

  • Cum a pedepsit Papa un cadavru, în ultima judecată pe Pământ

    Papalitatea este una dintre cele mai vechi instituții din lume. Nu este surprinzător faptul că au existat multe pagini întunecate în istoria Sfântului Scaun, care are aproape două mii de ani. În plus față de Inchiziție (care, în principiu, poate fi numită tendința vremurilor), cronicile au păstrat povești despre faptele extrem de ciudate și chiar crude ale pontifilor. […] More

    Read More

  • Robotul autonom care salvează oamenii înecați

    Robotul subacvatic recunoaște oamenii înecați și îi aduce pe țărm independent. Roboți pe post de salvamari: în viitor, un robot autonom ar putea localiza oamenii înecați în lacul de scăldat sau în piscină și să-i aducă la țărm. Robotul recunoaște mișcările tipice ale celor care caută ajutor, înoată spre ei și îi ia „înapoi”. Primele […] More

    Read More

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goREBEL (NEW RADIO)
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go A TUTTI
  • cover
    goLOUNGE
  • cover
    goSPACE
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)
  • cover
    TESTE - goFM ALBA IULIA
  • cover
    TESTE - goFM Câmpulung Muscel
  • cover
    TESTE - goFM Făgăraş
  • cover
    TESTE - goFM Constanţa
  • cover
    TESTE - goFM Iaşi