Cît ar trebui să mergi zilnic pentru a te simți bine?

Mulţi oameni se chinuie şi depun eforturi pentru a face cei 10 000 de paşi pe zi, cel numă de paşi atît de vehiculat pentru a-şi menţine sănătatea. Dar chiar este nevoie de această practică pentru a fi sănătoşi şi a ne menţine în formă? Vă dăm o veste bună: se pare că cercetările recente sînt mai blînde cu noi.

Un studiu recent a analizat aproape 17.000 de femei mai în vîrstă – vîrsta medie de 72 de ani. S-a constatat faptul că femeile şi-au redus riscul decesului cu pînă la 41% atunci cînd au făcut doar 4.400 de paşi pe zi, comparativ cu femeile care au efectuat doar 2.700 de paşi. Noutatea studiului: cu puţin efort putem face o diferenţă „Mesajul nostru nu este un mesaj nou: activitatea fizică este bună pentru toată lumea.

Ce este nou şi izbitor este legat de cît de puţin efort trebuie să facem pentru a face o diferenţă”, a spus autorul principal al studiului, Dr. I-Min Lee. Ea este profesor de medicină la Harvard Medical School şi profesor de epidemiologie la Şcoala de Sănătate Publică din Harvard. Dr. Lee afirmă faptul că cercetătorii nu ştiu dacă aceleaşi beneficii ar fi valabile şi în rîndul bărbaţilor sau oamenilor mai tineri, dar afirmă faptul că este clar că oamenii au numai beneficii dacă fac activităţi fizice. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să mergi la sală.

Studiul sugerează mai degrabă activităţi precum parcarea cît mai departe a maşinii, alegerea scărilor în loc de lift, mişcarea în timpul pauzelor publicitare la televizor, joaca cu nepoţii sau plimbarea animalului de companie. Dr. Traci Marquis-Eydman, profesor asociat de Ştiinţe Medicale la Şcoala de Medicină a Universităţii Quinnipiac din North Haven, deşi nu a fost direct implicată în studiu, a revizuit rezultatele şi le-a a declarat faptul că acestea sînt cu adevărat încurajatoare. „Este important de ştiut, mai ales în momentul de faţă în care oamenii sînt stresaţi de ideea de mişcare fizică intensă, faptul că nu cantitatea şi nici intensitatea nu contează. Important este să rămînem activi, deoarece astfel putem reduce riscul de mortalitate”, a declarat Marquis-Eydman. Ea a adăugat şi faptul că ar fi util să se realizeze această cercetare la diferite grupe de vîrstă şi la bărbaţi, de asemenea. Marquis-Eydman a spus că paşii sînt uşor de măsurat, cu ajutorul unui tracker de activitate sau chiar cu ajutorul unei aplicaţii direct din telefonul smartphone, fapt des întîlnit acum la majoritatea telefoanelor inteligente. În plus faţă de acest lucru, declară ea, medicii ar putea scrie o prescripţie de activitate pentru adăugarea a 1.000 de paşi pe zi în fiecare săptămînă sau lună pentru că etapele sînt uşor de cuantificat, e de părere specialistul.

Un om obişnuit face în jur de 4.000 sau 5.000 de paşi pe zi Pentru a avea o idee mai bună despre cît de multă activitate fizică ar putea face o diferenţă în durata vieţii, cercetătorii au privit înapoi la un studiu amplu asupra femeilor în vîrstă. Toate participantele purtau un dispozitiv care le-a măsurat activitatea timp de şapte zile în timpul orelor de veghe. Aparatul a numărat paşii şi a măsurat ritmul fiecărei activităţi fizice în parte. Cercetătorii au constatat de asemenea faptul că intensitatea activităţii nu a făcut o diferenţă statistic semnificativă. Iniţiatorii studiului au ajuns la concluzia că nu contează dacă mergem mai repede sau mai încet. Studiul nu a urmărit în mod specific modul în care activitatea fizică suplimentară ar putea reduce riscul de deces, deoarece a găsit doar o simplă asociere, însă Dr. Lee afirmă cu tărie faptul că activitatea fizică zilnică poate îmbunătăţi tensiunea arterială, procesarea zahărului din sînge şi nivelurile de colesterol.

Activitatea fizică regulată a fost de asemenea legată de o mai bună gîndire şi abilităţi de memorie şi o îmbunătăţire a calităţii vieţii.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
goCHAT
gofmstudio
astăzi începând cu ora 21:00 la goFM.ro aveți o nouă ediție din City BEAT cu Florin OTROCOL
gofmstudio
asteptam mesajele dumneavoastra si prin WhatsApp la 0736.044.055
gofmstudio
in aceasta saptamana, "VINTAGE NIGHT CAFFE" se va difuza de la orele 21 pana la ora 4 a diminetii, urmat de "goMORNING" de la 5 la 9 cu Dana Daba, Daniela Sommer si Laurentiu S. Lup
gofmstudio
urmeaza la goFM.ro o noua informatie interesanta.
gofmstudio
Nomofobia – dependenţa de telefonul mobil
gofmstudio
ANUNT IMPORTANT: Emisia programelor din cadrul goNEWS GROUP RO & DE va fi intrerupta in aceasta seara incepand cu ora 21:30 pentru o perioada de maxim 15 min., intrucat vor incepe probele de emisie video ce se pot urmari si pe portalul partener HEDEX.tv Va multumim pentru intelegere.
Ghiță
Ghiță is back
Ghiță
Ghita + Muzica Gofm = LOVE
Mircea Pop
🤝🤝
gofmstudio
te salutam Mircea POP si bun venit in goFM.ro
gofmstudio
urmariti in aceste momente "CITY BEAT" cu Florin OTROCOL.
Customize
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go A TUTTI
  • cover
    goLOUNGE
  • cover
    goSPACE (NEW !!!)
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)
  • cover
    TESTE - goFM ALBA IULIA
  • cover
    TESTE - goFM Câmpulung Muscel
  • cover
    TESTE - goFM Făgăraş
  • cover
    TESTE - goFM Constanţa
  • cover
    TESTE - goFM Iaşi