Care este adevăratul termen în care te lași de fumat

Foarte mult timp s-a crezut că reducerea numărului de țigări fumate pe zi e un pas spre a renunța la acest viciu. Mai mult, există și mitul că ”să fumezi mai puțin, e mai sănătos”. Lucrurile nu stau, însă, chiar așa.

În general se consideră că media încercărilor de a renunța la fumat este între 5 și 7, dar cercetările au dovedit că numărul lor este cu mult mai mare. Pe baza unui studiu efectuat timp de trei ani asupra a 1.200 de adulți din Canada s-a concluzionat că numărul încercărilor ajunge în medie la 30.

Dr. Michael Chaiton de la Universitatea din Toronto a explicat de ce inițial numărul încercărilor a fost considerat a fi mult mai redus. ”Cercetările au luat în considerare doar persoanele care au reușit să se lase de fumat fără să țină cont de cei are încearcă, pe parcurusl vieții, fără să reușeasacă acest lucru”, spune specialistul.

Se consideră că o persoană a renunțat la fumat dacă reușește timp de cel puțin un an să nu mai aprindă nicio țigară. ”Asta nu înseamnă că există un număr magic. Există oameni cu voință care reușesc de prima dată. Problema este că mulți oameni nu își amintesc cu precizie numărul încercărilor. Dar renunțarea la fumat este un proces complex și de lungă durata”, mai spune dr. Chaiton în studiul citat.

Dr. John Hughes, de la Universitatea de Medicină Vermont, consideră că important este ca fumătorii să înțeleagă că dacă nu au reșit să se lase de fumat după 10 încercări nu înseamnă că nu vor reuși deloc: ”Problema care se pune este că următoarele 20 încercări vor lua, probabil, încă 10 ani și important este să reușești să te lași când încă ești tânăr. De aceea este important pentru ei să caute și alte soluții, să recurgă la medicamente și consiliere de specialitate”.

Fumatul atrofiază mușchii

”Este vital să arătăm oamenilor că fumatul are consecințe nefaste asupra întregului organism, inclusiv asupra grupelor mari de mușchi care sunt folosiți intens în viața de zi cu zi”, a explicat, recent, Ellen Breen, un cercetător asociat la Universitatea California din San Diego.

O cercetare realizată de oameni de știință din SUA (California), Brazilia și Japonia a demonstrat că, din cauza fumatului, un om ajunge să facă mai puțină mișcare, determinând organismul să producă mai puține celule nervoase noi, cele care ne ajută să suportăm stresul. Cum picioarele au cele mai mari grupe de mușchi, ele sunt primele și cel mai vizibil afectate atrofierea musculară cauzată de fumat.

Ce să faci în primele zile după ce te-ai lăsat de fumat

Cel mai adesea, persoanele care încearcă să se lase de fumat se confruntă cu starea de sevraj nicotic, care durează, în formă accentuată, până la trei zile. Specialiștii au recomandări pentru depășirea cu brio a perioadei.

Fă o plimbare în aer liber, meditează, bea apă ori de câte ori îți vine să fumezi și rememorează, permanent motivul pentru care ai decis să renunți la acest viciu. Fumătorilor care încearcă să se lase li se recomandă să își găsească un nou hobby, să consume mâncare sănătoasă, să socializeze, să încerce psihologia inversă și, dacă altfel nu merge, să ceară ajutor de la personal medical specializat.

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goREBEL
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goCAFE (NEW RADIO)
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go SCHLAGER (NEW RADIO)
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)