Câinii nu trebuie lăsați niciodată singuri într-o mașină

Lasarea cainilor in masini parcate poate fi periculoasa tot timpul anului, chiar si iarna, cand temperaturile exterioare sunt relativ scazute, avertizeaza oamenii de stiinta.

Expertii in bunastarea cainilor, de la Universitatea Nottingham Trent, au monitorizat temperaturile din interiorul masinilor din Marea Britanie, in fiecare zi, timp de doi ani.

Au constatat ca maximele (temperaturile de la amiaza) depaseau 25 grade C in fiecare luna a anului – suficient de mult pentru a provoca supraincalzirea unui caine, in special din rasele cu fete plate, cum ar fi bulldogii si pugii.

Intre 2010 si 2019, Proctectia animalelor din Marea Britanie a primit aproape 70.000 de apeluri care reclamau expunerea la caldura a animalelor, cele mai multe legate de caini inchisi in masini fierbinti, noteaza Daily Mail.

Doar 20 de minute intr-o masina inchisa pot provoca un atac de caldura, care ucide unul din sapte caini.

Cei mai multi caini sunt confortabili cu intre 15 si 25 de grade Celsius, dar acest lucru variaza in functie de rasa, varsta si starea de sanatate, spun cercetatorii.

Cainii nu trebuie lasati niciodata singuri in masini, deoarece chiar si cateva minute in caldura inabusitoare pot fi fatale.

„Oamenii presupun ca riscul este numai la amiaza, in timpul verii, cand de fapt masinile pot atinge temperaturi potential periculoase pentru animalele de companie pe tot parcursul anului, dupa-amiaza”, spune autorul studiului, dr. Anne Carter, lector principal la Scoala de Stiinte Animale si Mediu de la Universitatea Nottingham Trent.

Studiul inregistrat continuu temperaturile din patru vehicule stationate, la intervale de 15 minute, pe o perioada de doi ani.

S-a descoperit ca intre aprilie si septembrie maximele depasesc 35 grade C, ceea ce este suficient de fierbinte pentru a provoca supraincalzirea la toate rasele de caini.

De asemenea, echipa de cercetatori a constatat ca cele mai ridicate temperaturi interne ale vehiculelor au fost atinse intre orele 16:00 si 17:00.

Cea mai ridicata temperatura observata in studiu a fost 54,3 grade C si a fost inregistrata la 16:57 pm in iunie 2018.

Cainii nu transpira, ca oamenii, si prin urmare isi regleaza temperatura corpului (se racoresc) gafaind. Insa in vehiculele inchise nici gafaitul nu mai ajuta si devine dificil, din cauza umiditatii si a lipsei circulatiei aerului.

Pe langa gafait, semnele de sufocare de caldura la caini includ gingiile si limba rosie sau intunecata, confuzie si instabilitate, diaree, varsaturi si agitatie.

Daca animalul nu este racit rapid si transportat de urgenta la un veterinar, supraincalzirea ii poate fi fatala.

„Din pacate, in fiecare an auzim de caini care sufera pentru ca sunt lasati in masini in zilele calduroase, dar noutatea descoperita in studiul nostru aceasta este ca trebuie sa fim atenti la acest lucru pe tot parcursul anului”, a spus Runa Hanaghan, director veterinar la Dogs Trust.

„Multi oameni inca mai cred ca este in regula daca geamurile sunt lasate deschise sau masinile parcate la umbra, dar adevarul este ca toate astea e foarte posibil sa nu aiba nici o importanta, astfel ca recomandam cu tarie c proprietarii de caini sa nu isi lase cainii inchisi in masina”, subliniaza Runa Hanaghan.

Cainii pot muri de supraincalzire chiar si atunci cand masina este in miscare, dar nu are aer conditionat corespunzator, adauga autorii studiului.

„Riscul nu se limiteaza la a lasa animalul intr-un vehicul”, a declarat co-autorul studiului, Emily Hall, de la Universitatea Nottingham Trent.

„Multe masini moderne sunt echipate cu aer conditionat, dar modelele mai vechi pot avea doar aerisiri sau niciun mecanism de ventilatie in toate compartimentele de depozitare. Cainii transportati in aceste vehicule ar putea fi expusi la temperaturi interne periculos de ridicate in timpul calatoriilor lungi”.

Studiul, care a fost publicat in Open Veterinary Journal, a analizat, de asemenea, riscul de a pastra in vehicule medicamente care nu sunt refrigerate.

Acestea sunt expuse, pe tot parcursul anului, riscului de a depasi limitele de temperatura de stocare autorizate, care variaza de la 15 si 25 de grade Celsius.

Luna trecuta cercetatorii in domeniul sanatatii cainilor de la Universitatea Nottingham Trent si Colegiul Veterinar Royal au descoperit ca rasele brahecefalice sau „cu fata plata” prezinta cele mai mari riscuri, in caz de supraincalzire. Reproductia selectiva extrema pentru aceste rase face aproape imposibila „racirea” lor.

Bulldogul englez, de exemplu, este de 14 ori mai probabil sa sufere un atac de caldura decat un Labrador.

Alti caini cu fata plata, cu risc crescut, includ bulldogul francez (de sase ori mai probabil sa sufere un atac de caldura), Dogue de Bordeaux (de cinci ori) si pug (de trei ori).

Intr-un sondaj realizat in 2015 pe un esantion de peste 28.000 de proprietari de caini, 21% au raportat ca si-au lasat cainele nesupravegheat intr-o masina, timp de peste 20 de minute.

Numarul de apeluri catre Protectia Animalelor din Marea Britanie, privind caini inchisi in masini fierbinti, a crescut de la 7.187 in 2016, la 8.300 in 2018.

Proprietarii de caini iubesc cateii mici, cu fata plata.
Insa pugii, bulldogii englezi si bulldogii francezi deja au inceput sa scada in popularitate in fata Dachshunds (Teckel) si se preconizeaza ca pana la sfarsitul anului vor fi detronati in preferintele britanicilor de aceasta miniatura de catel, cel mai mic caine mic din Marea Britanie, potrivit organizatiei de bunastare a cainilor, Clubul Kennel.

Expertii in sanatate si asistenta medicala veterinara au avertizat de-a lungul timpului ca rasele cu fata plata (brahecefalice) pot suferi, genetic, o serie de probleme de sanatate, cum ar fi respiratia si afectiunile ochilor, din cauza capului micut.

„Speram ca scaderea inregistrarilor cainilor cu fata plata este un semn ca mai multi cumparatori si crescatori de catelusi au inceput sa inteleaga problemele de sanatate cu care aceste rase se pot confrunta si sa puna mai mult pret pe calitatea vietii animalului de companie. Prea des acesti caini sunt cumparati sub impulsul „vai, cat sunt de draguti!” si cu prea putina intelegere a potentialului lor de probleme de sanatate, iar asta sfarseste cu suferinta pentru caini”, a declarat Dan O’Neill, presedintele Grupului de lucru Brachycephalic, format din veterinari, organizatii nationale de protectie a animalelor, oameni de stiinta si cluburi pentru caini de rasa.

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

  • 8 sfaturi pentru o relație lungă și fericită

    Dacă trăim împreună cu un partener în viața reală „până la sfârșitul zilelor noastre” și dorim să avem o relație fericită și lungă, atunci asta înseamnă să aderăm la anumite reguli ale jocului. Rutina zilnică este de obicei rezultatul. Am reunit opt ​​sfaturi care pot readuce la viață o relație lungă, astfel încât fluturii din […] More

    Read More

  • Din ce în ce mai multe sisteme fluviale dispar sau sunt întrerupte

    Hidroenergia la un preț ridicat: extinderea planificată a barajelor pune în pericol râurile din întreaga lume pe o lungime totală de aproximativ 260.000 de kilometri, au calculat cercetătorii. Conform estimărilor lor, contribuția acestor proiecte la satisfacerea cererii de energie regenerabilă ar fi destul de mică – dar costurile pentru mediu ar fi adesea foarte mari. […] More

    Read More

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goREBEL
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    goCAFE (NEW RADIO)
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go SCHLAGER (NEW RADIO)
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)