4 din 10 români consumă vin cel puțin o dată pe săptămână

4 din 10 români (39%) consumă vin cel puțin o dată pe săptămână, iar 29% de aproximativ 1-3 ori pe lună. Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat frecvent de 30% dintre aceștia. Cramele din Moldova au cea mai mare notorietate (90%).

În contextul în care România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul 6 în Europa, potrivit estimărilor oficiale, Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul consumului de vin în țara noastră. Ce obiceiuri de consum au românii, care sunt tipurile de vin preferate și care sunt cele mai cunoscute crame din România?

Cei mai mari consumatori de vin sunt și cei mai buni cunoscători ai brandurilor din categorie

Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că segmentul heavy users (consumatori frecvenți de vin) este compus din 39% dintre români. Urmează segmentul medium users, format din 29% dintre respondenți – aceștia obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună. Low users (consumatorii ocazionali) reprezintă 21% dintre români. Aceste segmente corelează cu gradul de informare asupra mărcilor de vin din România. Cei care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână (heavy users) cunosc în medie 7 branduri, iar cei cu un consum moderat (medium users) cunosc 6 branduri. Cei care beau vin ocazional (o dată la câteva luni sau mai rar – low users), în schimb, cunosc în medie doar 4 branduri din categorie. 

Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat cel mai frecvent

Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români. În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână. Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), acesta a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.

Cramele din regiunea Moldova sunt cele mai cunoscute de români (90%), având și consumul cel mai ridicat (76%)

Reveal Marketing Research a realizat, de asemenea, media notorietății cramelor din România. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii: cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din inima țării, Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.

Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de vinuri la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, cramele pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%).  Alte crame menționate de oameni sunt cele din regiunea Muntenia, preferate de 34%, Oltenia (25%) și cramele din Dobrogea (17%).

Încă de la infiinţarea postului de radio goFM am ales să prezentăm informaţii pozitive fără A VĂ AFECTA EMOŢIONAL – pentru că credem că este posibilă o lume mai bună. Încercăm să armonizăm informaţiile pe care le citeşti încă de la primele ore ale dimineţii şi îţi oferim sunetul go 24/24 cu muzică aleasă pe sprânceană. Pentru a putea face acest lucru, depindem de sprijinul cititorilor şi ascultatorilor noștri. Pentru că un jurnalism bun este scump și nu este disponibil gratuit.

Ideea noastră: spre deosebire de multe alte publicaţii mass-media, activitatea echipei editoriale este accesibilă în mod liber. Articolele noastre ar trebui citite, apreciate și partajate cât mai mult posibil. Doar așa pot conduce la schimbările necesare din punct de vedere social în lumea noastră. În schimb, goFM.ro este susținut de cititorii noștri. Voluntar și solidar. Cu participarea dvs., goFM.ro poate fi, de asemenea, ceea ce este în viitor: un public critic și o voce angajată pentru o mai mare protecție a informaţiei de calitate. Susțineți goFM.ro cu o donaţie voluntară.

Susține proiectul goFM cu o donație:
Select a Donation Option (EUR)

Enter Donation Amount (EUR)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on print
Share on email
Share on telegram
Share on pocket
Share on xing
Share on vk
Share on skype

CELE MAI DISTRIBUITE ȘTIRI

  • Pericolul cristalelor de zahăr

    Relaţia dintre zahăr şi cancer se cunoaşte de multă vreme, dar mecanismele care stau la baza acesteia au rămas până acum ascunse. Datorită unui proiect care a durat nouă ani, comunitatea ştiinţifică a înregistrat o mare realizare, unde subiectul central a fost modul în care celulele canceroase metabolizează zahărul. Se ştie faptul că aproape toate […] More

    Read More

  • Trending

    Hamsteri mondiali de înaltă tehnologie

    Industria auto este amenințată cu o perioadă scurtă de muncă, iar liniile de producție sunt într-un punct mort în China: microcipurile sofisticate sunt puține în întreaga lume. Acestea provin aproape exclusiv din Taiwan. Cum a apărut criza? Noua consolă de joc de la Sony a fost epuizată de luni de zile, laptopurile și tabletele sunt […] More

    Read More

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website. %privacy_policy%

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

--:--
--:--
  • cover
    goFM
  • cover
    goFM Mobile
  • cover
    goREBEL (NEW RADIO)
  • cover
    harmony Radio
  • cover
    harmony MOBILE
  • cover
    goROCK
  • cover
    goJAZZ
  • cover
    go A TUTTI
  • cover
    goLOUNGE
  • cover
    goSPACE
  • cover
    goTRAFFIC (în curând)